Algemene voorwaarden

 

Wie zijn wij?

De producten op onze website, https://www.smolke.nl, worden aangeboden door Premium Petfood Brands B.V. (hierna te noemen ‘PPB’), KVK-nummer 08145768 en BTW-nummer NL815985216B01. PPB staat geregistreerd op het volgende adres: Putterweg 5, 3851 GA in Ermelo, Nederland. Je kunt ons bereiken op telefoonnummer +31 (0) 85 – 0403500 en e-mailadres [email protected]

Beperkte aansprakelijkheid

We doen er alles aan om de inhoud van onze website up-to-date te houden. Toch kan het zo zijn dat de inhoud van onze website niet volledig of onjuist is. De producten op onze website worden zonder enige vorm van garantie of aanspraak op juistheid aangeboden. We behouden ons het recht voor om op elk moment de inhoud aan te passen of onderdelen te verwijderen zonder daarover mededeling te hoeven doen. PPB stelt zich niet aansprakelijk voor de inhoud van websites of diensten van derden waar wij naar linken.

Auteursrechten

Alle rechten van intellectuele eigendom met betrekking tot de inhoud van de website liggen bij PPB en haar bezoekers. Kopiëren, verspreiden en elk ander gebruik van de inhoud van onze website is niet toegestaan zonder schriftelijke toestemming van PPB, tenzij anders is bepaald in regelingen van dwingend recht (zoals citaatrecht) of als dit bij specifieke inhoud anders is aangegeven.

Begrippen die we nog even uitleggen

PPB: wettelijke entiteit die de producten verhandelt
Smølke: merknaam van PPB
Website: de website van Smølke op https://www.smolke.nl, inclusief sub domeinen.
Overeenkomst: iedere afspraak tussen PPB en jou als consument, waarvan de algemene voorwaarden in zijn geheel onderdeel uitmaken.
Bedenktijd: de termijn die je hebt om gebruik te maken van het herroepingsrecht.
Herroepingsrecht: de mogelijkheid van jou, de consument, om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand.

Wanneer gelden deze algemene voorwaarden?

Dit zijn de voorwaarden die van toepassing zijn op de producten en diensten die we aan jou leveren via onze website. Zorg ervoor dat je deze voorwaarden goed leest voordat je een bestelling plaatst en een overeenkomst met ons sluit. Controleer daarnaast zorgvuldig of de gegevens van je bestelling kloppen.  We raden je aan deze voorwaarden op te slaan (of uit te printen maar dat is minder duurzaam en dikke kans dat je ze alsnog kwijt raakt J), zodat je ze op een later moment nog eens terug kunt lezen.

Hoe komt een overeenkomst tussen jou en PPB tot stand?

Op de website van Smølke bieden wij producten voor honden en katten aan. Wij leveren enkel naar Nederland en België. Als je een bestelling plaatst, aanvaard je ons aanbod. Wij zullen je vervolgens een bevestiging van je bestelling sturen. Vanaf dit moment is de overeenkomst een feit en zijn deze voorwaarden van toepassing. Zodra de bestelling bevestigd is gaan we direct voor je aan de slag. Zodra je pakket(ten) ingepakt en gelabeld is/zijn ontvang je van ons een bevestiging dat de order klaar is om verzonden te worden. Als we de bestelling onverhoopt niet (volledig) kunnen leveren nemen we contact met je op via de door jou doorgegeven contactgegevens.

De overeenkomst heeft alleen betrekking op de producten die in de bestelbevestiging worden genoemd. Producten die wel zijn besteld, maar in de bestelbevestiging niet worden genoemd, zijn wij niet verplicht te leveren. Hiervan krijg je het aankoopbedrag binnen 2 werkdagen teruggestort of we overleggen met je of het betreffende product later geleverd mag worden.

Smølbox

Op onze website geven we aan dat je per huisdier één (1) Smølbox mag bestellen. Heb je meerdere honden en/of katten, dan mag je voor ieder dier één box bestellen. Wanneer we vermoeden dat je meerdere Smølboxen voor hetzelfde dier hebt besteld, dan sturen we je een waarschuwing per e-mail. Is deze waarschuwing niet terecht en heb je echt meerdere honden of katten? Maak dan bezwaar door direct op de waarschuwingse-mail te reageren. Is de waarschuwing wel terecht en bestel je daarna toch weer één of meerdere Smølboxen, dan ontvang je een rekening van de daadwerkelijke kosten van de box (dit is de verkoopprijs van de individuele producten in het pakket plus de verzendkosten, minus de op dat moment geldende verkoopprijs van het pakket).

Wanneer kan ik een product terugsturen?

Je kunt alleen producten naar ons terugsturen die gekocht zijn via onze website.

Herroepingsrecht

Je hebt het recht om de bestelling binnen 14 dagen na ontvangst van je product zonder opgaaf van reden te annuleren. Na annulering heb je nog 14 dagen de tijd om het product retour te sturen. Je krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief eventuele verzendkosten gecrediteerd. Wij vinden tevreden klanten belangrijk. Retourneren via PostNL is kosteloos wanneer je kiest voor een normale verzending. Indien je kiest voor een andere verzender of een afwijkende verzendmethode komen de kosten van het retourneren wel voor je eigen rekening. Raadpleeg in dat geval de website van jouw gekozen vervoerder voor de exacte tarieven.

Indien je gebruik maakt van het herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kun je contact met ons opnemen via [email protected]. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 5 werkdagen na aanmelding van de retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

Uitzondering verzegelde producten
Je hebt het recht om de bestelling binnen 14 dagen na ontvangst van je product zonder opgaaf van reden te annuleren, mits de verzegeling niet verbroken is. Bij verbreking van de verzegeling is de bestelling definitief en kan deze niet meer geretourneerd worden. Mocht je gebruik maken van het herroepingsrecht, dan heb je na annulering nogmaals 14 dagen om het product retour te sturen. Je krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief eventuele verzendkosten gecrediteerd. Wij vinden tevreden klanten belangrijk. Retourneren via PostNL is kosteloos wanneer je kiest voor een normale verzending. Indien je kiest voor een andere verzender of een afwijkende verzendmethode komen de kosten van het retourneren wel voor je eigen rekening. Raadpleeg in dat geval de website van jouw gekozen vervoerder voor de exacte tarieven.

Indien je gebruik maakt van het herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt je contact met ons opnemen via [email protected]. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 5 werkdagen dagen na aanmelding van de retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

Let op: alle producten op deze webshop vallen onder de uitzondering van verzegelde producten.

Als je gebruik maakt van het herroepingsrecht, worden alle aanvullende overeenkomsten van rechtswege ontbonden.

Hoe kan ik een product retour sturen?

Om een product terug te kunnen sturen neem je contact met ons op via [email protected] met als onderwerp ‘Retour’ en je ordernummer. Je ontvangt van ons dan een retourcode. Het pakket stuur je vervolgens naar Smølke Retouren, o.v.v. jouw retourcode, Antwoordnummer 77108, 7710 VB Nieuwleusen.

Als je aan de hierboven vermelde voorwaarden hebt voldaan zal het door jou betaalde bedrag voor het geretourneerde product, inclusief eventuele betaalde verzendkosten, binnen 5 werkdagen na aankomst van het product in ons magazijn terug op je rekening worden gestort.

Mochten de producten niet aan de hierboven gestelde voorwaarden voor retourzending voldoen, dan komen de directe kosten die we moeten maken om het product weer naar je terug te sturen voor jouw rekening. In dat geval zullen we ook geen terugbetaling doen.

Wat doe ik met een klacht?

Als je opmerkingen of klachten hebt over onze producten of diensten, dan horen we die graag. Je kunt ons een mail sturen via [email protected] of bellen op +31 (0)85 – 0403500. Natuurlijk mag je ook gewoon ouderwets een brief sturen naar Smølke, Putterweg 5, 3851 GA in Ermelo.

Mocht jouw maatje niet zo smøllen van zijn brokjes als dat je zou willen dan staan wij natuurlijk voor je klaar. Lees hier meer over onze smaakgarantie.

Klachten worden normaalgesproken binnen 3 werkdagen na ontvangst beantwoord. Als het iets langer duurt om een specifieke klacht te verwerken, dan laten we je dat weten. Meer over onze klantenservice vind je hier.

Komen we niet tot een oplossing?

We kunnen het ons bijna niet voorstellen, maar mocht na 4 weken je klacht nog niet opgelost zijn, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil.

Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer de klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om de klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

Indien er gerechtelijke stappen worden ondernomen kan dit uitsluitend worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in het arrondissement waar Premium Petfood Brands B.V. is gevestigd. Op alle overeenkomsten tussen jou en PPB en ook op eventuele geschillen naar aanleiding daarvan is alleen Nederlands recht van toepassing.

Over onze prijzen

De prijzen op onze website zijn inclusief btw. Als er verzendkosten worden gerekend, zal dit duidelijk en tijdig in het bestelproces worden vermeld. Op de bestelpagina staan deze kosten ook nog apart vermeld.

Op het moment dat je een bestelling plaatst, worden de prijzen aangehouden zoals ze op dat moment op onze website worden weergegeven. Prijzen kunnen veranderen, bijvoorbeeld door wijzigingen in btw-tarieven. Deze prijsveranderingen hebben geen invloed op bestellingen die al zijn geplaatst en waarvoor het bedrag al volledig is betaald.

Voor prijzen en andere informatie over producten op onze website geldt een voorbehoud van mogelijke programmeer- en typefouten. Op basis van dergelijke fouten kan geen overeenkomst met PPB geclaimd worden. Wij kunnen ons tenslotte ook wel eens vergissen.

Nakoming overeenkomst en garantie

Je kunt er vanuit gaan dat onze producten voldoen aan de overeenkomst en de in het aanbod vermelde specificaties. Daarnaast garanderen we dat de producten aan de redelijke kwaliteitseisen en/of bruikbaarheid voldoen, conform de bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften op de datum waarop de overeenkomst is gesloten.

De afbeeldingen van de producten op onze website zijn zoveel mogelijk een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten. Toch kan het voorkomen dat de geleverde producten iets afwijken van de manier waarop ze op onze website getoond worden. Hieraan kunnen geen rechten worden ontleend.

Over de levering van onze producten

Bestellingen geplaatst via onze website worden zorgvuldig verwerkt. We leveren de bestelling op het door jou aangegeven adres. We doen ons best om bestellingen die voor 20:30u geplaatst zijn nog dezelfde dag te verwerken. PostNL komt de zending dan nog dezelfde avond ophalen. Wij leveren geen pakketten aan postbussen of afhaalpunten. Nadat een bestelling is geplaatst, ontvang je een verzendbevestiging met track & trace code van PostNL, waarmee je je pakket kunt volgen.

Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten ligt bij ons, tot het moment van bezorging op het door jou aangegeven afleveradres.

Wanneer een product een andere levertijd heeft wordt dit vermeld op de website. Wij hanteren géén deellevering. Dit betekent dat wanneer je twee producten hebt besteld, waarvan er één niet op voorraad is, beide producten gezamenlijk verzonden worden op het moment dat het ene product weer op voorraad is gekomen. De langste levertijd geldt dan voor alle bestelde producten.

Als de bezorging vertraging oploopt of als een bestelling niet of slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, nemen we hierover binnen 3 werkdagen na het plaatsen van de bestelling contact met je op. Je hebt in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden. Na ontbinding zullen we het bedrag dat je betaald hebt direct terugbetalen.

Welke betaalmogelijkheden zijn er?

Je kunt je bestellingen online betalen met behulp van iDeal, creditcard (MasterCard en Visa), Bancontact en Apple Pay. Mocht je per ongeluk een fout hebben gemaakt in de verstrekte of vermelde betaalgegevens, neem hierover dan direct even telefonisch (+31 (0)85 – 0403500) of per e-mail ([email protected]) contact met ons op.

Privacy en gegevensbescherming

Bij de aanmaak van een gebruikersaccount worden jouw persoonlijke gegevens opgeslagen in het klantenbestand van PPB. De ontvangen persoonlijke gegevens worden alleen gebruikt voor intern klantenbeheer zoals de uitvoering van een bestelling. De persoonlijke gegevens worden niet voor commerciële doeleinden aan andere organisaties doorgegeven. Voor meer informatie over dit onderwerp en de voorwaarden die op jou van toepassing zijn kun je ons Privacy statement lezen.

De waardering van www.smolke.nl bij WebwinkelKeur Reviews is 9.5/10 gebaseerd op 169 reviews.