man-knuffelt-kat

FAQ

Veelgestelde vragen over Smølke en onze producten

Heb je een vraag over ons of over onze producten? Kijk dan eens of je vraag er hieronder al bij staat. Staat je vraag er niet bij? Dan kun je ons altijd een mailtje sturen of even bellen. We helpen je graag!

FAQ Smølke algemeen

Waar kan ik Smølke kopen?

Smølke koop je bij de dierenspeciaalzaak bij jou in de buurt, bij één van onze online partners of via onze eigen online shop.

Hoe kom ik direct met jullie in contact?

We helpen je graag bij je vragen en geven je graag advies. Je kunt ons bellen op 085-040 3500, een mailtje sturen naar [email protected] of een berichtje achterlaten op ons Facebook of Instagram account.

Wat zijn jullie algemene voorwaarden en privacy beleid?

Op deze pagina vind je onze algemene voorwaarden en op deze pagina vind je onze privacy policy.

FAQ Smølke producten

Bevat jullie voer ook kunstmatige antioxidanten, zoals BHT of geur-, kleur- en smaakstoffen?

Nee. Ons voer bevat alleen natuurlijke antioxidanten, zoals vitamine E en Rozemarijn. Ook wordt al ons voer gemaakt zonder kunstmatige geur-, kleur- en smaakstoffen en zonder toegevoegde suikers. Ons voer is van zichzelf al super lekker, dus toegevoegd suiker hebben wij niet nodig 😉

Wat is MSC-gecertificeerde vis welke jullie gebruiken?

MSC is een afkorting van Marine Stewardship Council. Deze onafhankelijke en internationale organisatie zet zich in voor duurzame visserij. Ook probeert MSC de leefomgeving van de vissen in de wereldzeeën gezond te houden. Vis met het MSC keurmerk is dus vis die op verantwoorde en duurzame wijze is gevangen. Door Smølke te voeren help je de wereldwijde overbevissing tegen te gaan! Smølke is MSC-gecertificeerd onder nummer MSC-C-57147 .

Waar komen de gebruikte ingrediënten vandaan?

We maken gebruik van ingrediënten met zeer hoge kwaliteit en wij doen ons best om de ingrediënten waar mogelijk zo dicht mogelijk uit de buurt te halen.

Het kippenmeel komt uit Nederland en Duitsland. De verse kip kom uit Duitsland vlak over de grens, direct van de slachterij.

De eend komt uit Frankrijk en het lam uit Engeland en Nieuw Zeeland. Lam van goede kwaliteit is helaas niet zeer breed verkrijgbaar en kan daarom niet altijd dichtbij gekocht worden.

Hoe lang kan ik een aangebroken verpakking bewaren en hoe kan ik de voeding het beste bewaren?

De gesloten verpakkingen zijn tot ongeveer 18 maanden na productie houdbaar. De houdbaarheidsdatum is op de verpakking weergegeven. Als de verpakking geopend is kan er verse zuurstof bij de brokken waardoor de smaak en geur langzaam achteruit gaan. Er is geen precieze periode aan te geven hoe lang de voeding te bewaren is. Dit is afhankelijk van de bewaaromstandigheden waarbij temperatuur, vochtigheid, zuurstof en licht een rol spelen. Het beste is om de verpakking koel, droog en donker te bewaren. Om de voeding in de verpakking zo lang mogelijk vers te houden kan steeds een voorraadje voor enkele dagen tot een week uit de verpakking in bijvoorbeeld een bewaarblik worden gedaan. De grote verpakking wordt dan slechts één of twee keer per week geopend zodat er niet te vaak nieuwe/verse zuurstof bij de brokken komt. Vergeet niet het bewaarblik regelmatig schoon te maken. Achtergebleven restjes bevorderen het bederf van het product.

Hoe weet ik zeker dat mijn viervoeter smølt van Smølke?

Feed the Løve, dat is wat wij jou beloven! Bij Smølke streven we naar de hoogste kwaliteit van onze producten zodat jouw viervoeter smølt van zijn maaltijden. Mocht het toch gebeuren dat jouw maatje niet zo loopt de smøllen van zijn brokjes als dat je zou willen dan staan wij voor je klaar. Lees hier meer over onze smaakgarantie.

FAQ Hondenvoer

Hebben jullie voer voor honden met overgewicht?

Ja. De Smølke Weight Control is speciaal ontwikkeld voor honden met overgewicht of honden die snel te zwaar worden om deze honden op een gezond gewicht te kunnen houden.

Dit voer bevat minder calorieën, extra vezels voor een verzadigd gevoel en de vetverbranding wordt extra ondersteund.

Mijn pup kreeg bij de fokker een andere voeding. Kan ik hem direct overzetten op wat anders?

Als een pup zijn nestje net heeft verlaten, breekt voor hem een spannende en soms enigszins stressvolle periode aan. Verstandig is daarom de pup gedurende de eerste 1-2 weken dat je hem in huis hebt de voeding te geven die hij bij zijn fokker ook kreeg. Daarna kan je hem geleidelijk overzetten op een andere voeding.

Waarom zijn er producten voor grote en kleine honden?

Honden van kleine en middelgrote rassen hebben een andere voedingsbehoefte dan honden van grotere rassen. Kleinere honden hebben in verhouding tot grotere honden een groter lichaamsoppervlak. Daarom moet het lichaam meer moeite doen om de lichaamstemperatuur op peil te houden. Bovendien hebben honden van kleinere rassen vaak een hogere lichaamsactiviteit. Hierdoor hebben ze een hoger energieverbruik. Daarom zijn er producten voor kleine en grote rassen ontwikkeld.

Waarom zijn er producten voor oudere en jongere honden?

Jonge honden hebben een hogere energiebehoefte dan oudere en volwassen honden. Bovendien verschilt ook de behoefte aan vitamines en mineralen. Daarom zijn er producten voor jonge, volwassen en oudere honden.

Wordt het aangeraden om mijn hond iedere dag hetzelfde te voeren?

Een hond heeft een andere smaakbeleving dan een mens. Goede voeding bevat alle voedingsstoffen die je hond dagelijks nodig heeft. Het maag-darmstelsel van de hond stelt zich in op een bepaalde voeding. Als abrupt gewijzigd wordt van voeding kan dit leiden tot een verstoring van het spijsverteringsstelsel. Het kan hierdoor gebeuren dat de nieuwe voeding in eerste instantie niet goed door het lichaam wordt opgenomen. Dit kan zelfs leiden tot braken en/of diarree. Als je overschakelt op een nieuw product is het daarom verstandig dit geleidelijk te doen. Gedurende een periode van ongeveer 2 weken meng je de oude voeding met het nieuwe product. Het aandeel “oud” verminder je geleidelijk; het aandeel “nieuw” voer je langzaam op. Op deze manier voorkom je eventuele overgangsproblemen. Als je jouw hond eens extra wilt verwennen kan je het beste kiezen voor verantwoord tussendoortje in de vorm van een speciale snack voor honden.

FAQ Kattenvoer

Hebben jullie voer voor gesteriliseerde en gecastreerde katten?

Ja. Smølke Sterilised is speciaal ontwikkeld voor gesteriliseerde en gecastreerde katten en katten die snel te zwaar worden of overgewicht hebben.

Dit voer bevat minder calorieën, maar zorgt wel voor een verzadigd gevoel door de extra vezels. Ook stimuleert dit voer de vetverbranding.

Mijn kitten kreeg bij de fokker een andere voeding. Kan ik hem direct overzetten op wat anders?

Als een kitten zijn nestje net heeft verlaten, breekt voor hem een spannende en soms enigszins stressvolle periode aan. Verstandig is daarom het katje gedurende de eerste twee weken dat je hem in huis hebt de voeding te geven die hij bij zijn fokker ook kreeg. Daarna kan je hem geleidelijk overzetten op een ander product. Gedurende een periode van ongeveer twee weken meng je de oude voeding met het nieuwe product. Het aandeel “oud” verminder je geleidelijk; het aandeel “nieuw” voer je langzaam op. Op deze manier voorkom je eventuele overgangsproblemen.

Waarom zijn er producten voor oudere en jongere katten?

Jonge katten hebben een hogere energiebehoefte dan oudere en volwassen katten. Bovendien verschilt ook de behoefte aan vitamines en mineralen. Daarom zijn er producten voor jonge, volwassen en oudere katten.

Wordt het aangeraden om mijn kat iedere dag hetzelfde te voeren?

Een kat heeft een andere smaakbeleving dan een mens. Goede voeding bevat alle voedingsstoffen die uw kat dagelijks nodig heeft. Het maag-darmstelsel van de kat stelt zich in op een bepaalde voeding. Als abrupt gewijzigd wordt van voeding kan dit leiden tot een verstoring van het spijsverteringsstelsel. Het kan hierdoor gebeuren dat de nieuwe voeding in eerste instantie niet goed door het lichaam wordt opgenomen. Dit kan zelfs leiden tot braken en/of diarree. Als je overschakelt op een nieuw product is het daarom verstandig dit geleidelijk te doen. Gedurende een periode van ongeveer twee weken meng je de oude voeding met het nieuwe product. Het aandeel “oud” verminder je geleidelijk; het aandeel “nieuw” voer je langzaam op. Op deze manier voorkom je eventuele overgangsproblemen. Als je jouw kat eens extra wilt verwennen kan je het beste kiezen voor een verantwoord tussendoortje in de vorm van een speciale snack voor katten.

FAQ Smølke verpakkingen

Zijn de plastic verpakkingen recyclebaar?

De verpakkingen van de brokken worden gemaakt van MDOLDPE plastic. Dit plastic is 100% recyclebaar én er wordt minder plastic gebruikt voor dezelfde zak!

Welk formaat verpakkingen hondenvoer heeft Smølke?

Voor de hondenbrokken hebben we van bijna iedere soort een 3 kg en een 12 kg verpakking (uitgezonderd de Senior Mini, deze hebben we alleen in een 3 kg verpakking).

Naast de reguliere verpakkingen hebben we van bijna alle soorten ook 700 gram proefverpakkingen.

De Vers Gestoomde Maaltijden hebben een verpakking van 395 gram.

De Soft Paté hondenblikjes hebben een verpakking van 125 gram.

 

Welk formaat verpakkingen kattenvoer heeft Smølke?

Voor de kattenbrokken hebben we van iedere soort een 2 kg en een 4 kg verpakking. Van de Adult with Fish, Adult with Chicken, Sterilised en Adult with Lamb hebben we ook nog een 10 kg verpakking.

Naast de reguliere verpakkingen hebben we van alle soorten ook 400 gram proefverpakkingen.

De Soft Paté kattenblikjes hebben een verpakking van 80 gram.

Zijn de verpakkingen van de Vers Gestoomde Maaltijden BPA-vrij?

Ja, de verpakkingen van de Vers Gestoomde Maaltijden zijn BPA (Bisphenol) vrij.

FAQ Smølke bestellingen

Waar kan ik mijn bestelling terug vinden?

Je kunt je bestelling terug vinden in jouw Smølke account. Bovenin de website kun je jouw account inzien via Mijn Smølke.

Waar is mijn bestelling?

Je kunt de actuele status van je bestelling vinden in jouw account. Zodra je bestelling in behandeling is genomen ontvang je een bestelbevestiging. We gaan dan direct voor je aan de slag. Je ontvangt een track & trace code zodra we je pakketje verzonden hebben. Vanaf hier kun je de status van het verzenden tot aan bezorgen bekijken.

Kan ik het adres van mijn bestelling nog wijzigen?

Zodra je pakketje in behandeling is genomen gaan we direct voor je aan de slag. Dat betekent dat je adres helaas niet meer gewijzigd kan worden.

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Zodra je pakketje in behandeling is genomen gaan we direct voor je aan de slag. Dat betekent dat je bestelling helaas niet meer geannuleerd kan worden. Neem contact met onze klantenservice op om eventueel een retour aan te melden wanneer je je pakket terug wilt sturen.

Ik heb mijn pakket niet ontvangen, wat nu?

Zodra je pakket wordt verzonden ontvang je een track & trace code. Hier kun je zien of je pakketje nog bij de post ligt, onderweg is of wellicht al is bezorgd, mogelijk bij de buren of indien je daarvoor kiest een afhaalpunt in de buurt. Klopt de informatie op je track & trace code niet? Neem dan contact op met onze klantenservice. Dan kijken we samen of we je pakket kunnen traceren.

Ik mis een artikel in mijn pakket

Het kan zijn dat je bestelling in twee delen verzonden wordt. Dit kun je controleren bij je bestelbevestiging en je verzendbevestiging. Hoor je maar 1 pakket te ontvangen en ontbreekt er alsnog een product? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Hoe kan ik mijn pakket retourneren?

In ons retourbeleid lees je hoe je je pakket kunt retourneren en welke retourvoorwaarden we hanteren.

Leveren jullie naar het buitenland?

Vanuit onze eigen webshop leveren we naar Nederland (inclusief de Waddeneilanden) en België.

Uit welk land wordt mijn bestelling verzonden?

Al onze producten worden vanuit Nederland verzonden.

Wat gebeurt er met mijn bestelling als een product niet direct leverbaar is?

Wanneer je een bestelling hebt geplaatst met meerdere items en één van die items een langere levertijd heeft, dan wordt het gehele pakket verzonden op het moment dat het laatste item beschikbaar is.

Bij het product wordt getoond wanneer dit product leverbaar is, meestal is dit binnen 1-2 werkdagen. Wanneer de levertijd langer is dan staat deze levertijd erbij, dan gaat het meestal om 5-6 werkdagen.

FAQ Smølboxen

Hoe weet ik welke Smølbox ik moet kiezen?

Wanneer je twijfelt van welke Smølbox je maatje het meest blij wordt kun je de keuzehulp gebruiken. Via deze linkjes kun je naar de keuzehulp voor je hond of juist voor je kat: keuzehulp Smølbox voor honden & keuzehulp Smølbox voor katten. Ook kun je natuurlijk altijd contact met ons opnemen en dan helpen we je graag met goed advies passend bij jouw dier.

Zit ik ergens aan vast na het bestellen van een probeerpakket?

Nee, je zit nergens aan vast en kunt gewoon op een leuke manier je hond met Smølke verrassen! Dat je viervoeter daarna misschien wel graag wil dat je vaker Smølke bestelt is waarschijnlijk wel een gevolg..

Ik wil graag andere producten toevoegen dan de standaard producten in de Smølbox, kan dat?

We hebben voor honden en katten verschillende Smølboxen, dus in de basis voor ieder wat wils! De boxen zelf zijn dan ook niet aan te passen.

Is mijn kortingscode geldig in combinatie met andere kortingscodes of acties?

Nee, een kortingscode is niet geldig in combinatie met andere kortingscodes of acties, tenzij anders vermeld.

Kan ik mijn kortingscode meerdere keren gebruiken?

De kortingscode is eenmalig te gebruiken.

Kan iemand anders mijn kortingscode gebruiken?

De meeste kortingscodes zijn uniek en persoonsgebonden en daardoor niet door iemand anders te gebruiken. Voor sommige codes geldt een uitzondering en dan staat dit ook specifiek vermeld.

Ik heb een kortingscode maar deze werkt niet, hoe kan dat?

Om de kortingscode te kunnen gebruiken moet je ingelogd zijn in je account. Wanneer een code niet werkt krijg je een melding met een indicatie waarom de code niet werkt. Meestal is dit omdat er aan specifieke voorwaarden moet worden voldaan. Deze voorwaarden staan op de waardebon vermeld. Kom je er alsnog niet uit? Neem dan contact met ons op via [email protected] en dan kijken we even met je mee!

Meer interessante onderwerpen

Deze onderwerpen zijn misschien ook interessant voor je:

De belofte van Smølke aan jou

Ervaringen van andere honden- en kattenbaasjes

Proefpakketten voor mijn kat

Proefpakketten voor mijn hond

Smølke mailings ontvangen met leuke tips & tricks

Heb je nog andere vragen? Ga dan naar onze contactpagina en stel je vraag via ons antwoordformulier of bel ons en we helpen je graag verder!

De waardering van www.smolke.nl bij WebwinkelKeur Reviews is 9.5/10 gebaseerd op 169 reviews.